Yeni Türkü

Och jag ger er: Turkisk kitshmusik. I popularitet som en blandning mellan Lars Winnerbäck, Mikael Wiehe och Ulf Lundell. I utstrålning också tror jag. Dessa såg jag ikväll. Vad jag noterar: Turkiska män älskar att dansa. Turkiska kvinnor älskar att dansa. Vi är i ett konserthus och efter ett tag är alla samlade framför scenen och där är move your ass som gäller. På skolan finns ett konserhus som tar in flera hundra, byggt för några år sen. Pluggar du här betalar du typ 20 kronor för att gå på konsert.

Okej, jag erkänner. Man hänger verkligen inte med. Inte om man är som jag. En liten stel förskrämd person, exakt så känner jag mig. De frågade mig tusen gånger om jag tyckte att det var bra, och jag hade det bra och självklart, det var sjukt intressant och dessutom himla trevligt och musiken var verkligen vackert, så roligt att se alla människor så glada och dansa så mycket. Men jag kan inte skaka rumpa på samma vis som dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0