En kväll på rymmen

Ingen slår känslan av att hoppa ombord på en båt, känna vattnet under sig och ha ett hjärta som slår lite fortare.
Vi var tre stycken som hänga över relingen och suckade.
Så här ska det vara.
Bussresan bestod av sågning av kurser i undersökningsmetod. Hej, jag längtar faktiskt till metod c, lite konfidensintervall osv.

Men hjärtat var det. Att det slår lite fortare. Man försöker andas med hela kroppen för man är så lycklig.
Och visst, kan konstateras, det är bara en liten semester i sin egen stad.
Men jag hade världens finaste eftermiddag med turkish delight och på min nya second hand affär. Fatih sålde ett par drömskor till mig samtidigt som han berättare om indepop och dubstep på Taksim bakgator, om bluesfestivaler och balkanklubbar. Så fruktansvärt upplyftande.
Kanske till och med borde fota skorna.
Och, hej, de har till och med ett hostel ovanpå affären. Han hade jobbat där i sju år och sjöng i ett soulband.

Marketa och jag hade en fin kväll, där med big big girl, och tog en väldigt välförtjänt öl.
Tänkte sova nu.

Och fortsätta ha ett hjärta som slår lite fortare när det får åka båtar, gå på bakgator och hänga med coola personer.

Puss&kram

ps. nu sitter killarna som har chillout hostel och pratar om turkisk maffia och sen skrattar de:
- No, it's not dangerous here, it's safe.

Helt enkelt, de som inte kommit fram hit ännu har antaligen inte blivit kidnappade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0