muffinssmulor i fotöljen, folktomt i biblioteket

Sitter och väntar på sms, tänker samtidigt på att jag missade en chans att äta pasta igår. Jag liksom erbjudandet för sent.
Sen var det för sent.
Har bara ätit pasta en gång sen jag flyttade hemifrån för sex veckor sedan.
Min kropp saknar pasta.
Tänker att när jag kanske har en lägenhet i Uppsala till våren, då ska man alltid kunna äta psta där.
Fan, jag tänker på det här, fastän de sa att de skulle ha bacon i pastan.
Kanske för att bacon är mitt favoritkött av någon anledning.
Mamma och pappa verkar alltid köpa änglamarks bacon numera. Det är bra.

Lyssnar samtidigt på band of horses - no one's gonna love you och sneglar på bergen och den glassgula solnedgången.



UPPDATERING: Åt vi ens pasta hemma? I Norberg? Åt jag någonsin pasta när jag var i Uppsala? Jag och Andrea åt typ aldrig pasta när vi bodde på Barnängsgatan. Åt aldrig pasta hos Jossan. Alltid bara sallad och libanesmat och sushi. Och två gånger gjorde vi canneloni.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, jag har ätit pasta i snitt varje dag sedan jag kom hit. Med varierande entusiasm och resultat. Äter laxpasta as we speak! Lyx! Och vi måste väl ha ätit pasta till all den där tomat- och linssåsen?

2009-10-22 @ 19:51:13
Postat av: Anonym

Haha, jag har ätit pasta i snitt varje dag sedan jag kom hit. Med varierande entusiasm och resultat. Äter laxpasta as we speak! Lyx! Och vi måste väl ha ätit pasta till all den där tomat- och linssåsen?

2009-10-22 @ 19:51:56
Postat av: maja

Vadå? När åt vi tomat- och linssås? Inte hemma hos dig väl? Vi gjorde det för 1,5 år sen däremot... Så åt jag pasta igår kväll. Överkokt med tomatsås utan smak förutom den lilla parmesanen som de unnade sig att strö på.

Får vänta tills jag kommer hem. Då ska jag äta pasta varje dag.

2009-10-23 @ 11:21:50
URL: http://majanordstrom.blogg.se/
Postat av: Josefin

1,5 år sedan - det känns som igår! Men vi måste ju ha ätit pasta någon gång i somras. Nu ska jag f.ö äta gårdagens pasta som matlådelunch. Sen ska jag inte äta pasta varje dag. Kanske slår till på ris ikväll. Intresseklubben antecknar.

2009-10-23 @ 13:01:45
Postat av: maja

hahaha.

Jag förslår bakad potatis. Det är en het maträtt här i Bullan. Eller chokladmuffins. Annars är det bara halloumisallad varje dag.

Om tre månader kan vi äta tomat-och linssås med pasta igen. Och till matlåda dagen efter. Och resterna till gästerna. Intresseklubben har fullt upp.

2009-10-23 @ 17:13:35
URL: http://majanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0