Repris: Fredag eftermiddag

 

 

Välkommen att introducera er. Det här är en bild från i fredags när Marta, Sara, Marketa ch jag inte vet vad vi ska ta oss till. Första skolveckan är slut, vi träffade på varandra av en slump i kopieringsaffären, alla behöver sina kurspaket, mina är typ tjockast. Gender issues in history of Ottoman Empire och Turkish foregin politics är inte nådiga, 10 cm tjocka kurskompendier och några uppsatser på det. Jag var lycklig. Vi åt mat.

- Merhaba, Ege salata y Hellim, y su, lütfen!

Jag kan beställa grekisk sallad med extra halloumi. Rätt värt att vara lycklig för. Jag kunde dessutom beställa glass - dondurma. Att plugga turkiska är det bästa jag någonsin gjort., maschalla.


Marta är min spanska room-mate som nu ligger och sover efter en rätt hård lördagsnatt. Pluggar ekonomi och är typ världens sötaste.
Sara är den andra spanjorskan från Madrid, hon lär mig säga Matitio på spanska och lär sig själv kombinationen hot-heiss-het-snygging.
Marketa har precis påbörjat ett projekt på doktorandnivå och är dagens idol rätt många dagar i veckan. Kombinationen av att läsa 30 ects på masternivå, undervisa 10-20 timmar i veckan och på det göra forskning inom media och politik är rätt hård.


Mat är bra. Jag ska utöka mitt vegetariska ordförråd efter att nu ätit halloumi fyra dagar på raken.
Vi bestämde oss för att åka till Kadigköy senare och först gå på cocktailparty med alla internationella studenter. Efter att ha druckit rödvin och ätit pumpakärnor till diskussioner om situationen i Iran nu, så att jag höll på att börja gråta, gick jag hem. Idag hade jag fått mail från killen med iran-diskussionen som bad om ursäkt för högt intag av rödvin och ville ge mig journalistvän för mer info om Iran. Jag vet inte vad jag ska göra med denna möjlighet och det är jag som vill be om ursäkt för att omvärlden bara fuckar upp sig och för att hans vänner sitter i fängelse. I Iran. Det gör så djävla ont i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0