Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen

Kom igen, hur ofta har en ny skiva av LW gått mig förbi?
Jag gillade inte Daugava, okej
Men vatten under broarna var en av mina viktigaste skivor
Elegi
Söndermarken
Låtar som blå ögon, fria vägar ut och av ingens frö är

En höst någon gång tidigt 2000-tal såg jag honom första gången
Så många gånger efter det
Speciellt en sommar med en bästa vän, längst fram, varje gång
Kom änglar i trädgårdsalongen med armarna kring varandra innan utspring på studenten

Jag finns i låtar
Inte desto mindre finns andra personer i låtar för mig
Jag kan de nog inte utantill längre
Men jag hör sökt upp platser, gator för att gå samma steg
Spenderat timmar för att veta mer om alla historier

Daugava kom till mig på tåget genom östeuropa för några veckor sedan
Jag förstår nu
Jag fattar ingenting
Att ha allt och förlora det på jakt efter frihet, eller dylikt

Efter 18 sidor litterär uppsats på sena gymnasiekvällar
Av mig översatta utvalda låtar till tyska för att imponera på mörkhårig man
Ibland som en profet, ledstjärna, rättesnöre, det enda som gick in
Mamma sa en gång; som en poet

Så kom igen
Jag är rätt chockad
Min kusin har det i sin ipod dygnet runt, hos henne hittar jag skivan
På jobbet i somras diskuterade vi medelklass-Lasse
Hur hans ord är desamma som de från radhusområdena med charter

Det är okej nu
Jag somnar inte osams med mig själv
Sockrar livet

&
"Det du gjorde med mig,
det var stort, det du gav mig.
Dina ögon var ett fritt fall
varje gång
Jag önskar
att du kunde se mig nu.
Tack, ta hand om dig."






Kommentarer
Postat av: Elin

http://open.spotify.com/user/tobake75/playlist/68Ay4GCNEcLwAsyUauMOXB



Pröva den, fick tag på den via Annika Marklund, hon är bra.



2009-10-02 @ 08:20:08
URL: http://elinbjorklunds.blogg.se/
Postat av: maja

ah. jag läser annika marklund ibland också. massiv spellista det där. jag ska också göra en. kan inte du också göra det? så postar vi sen!

2009-10-02 @ 09:30:54
URL: http://majanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0