tre reflektioner

Tre grejer, sen tänker jag kalla det som så att arbetsdagen är över. Ska åka och äta middag med sköna damer och leta efter pasta med hela mitt hjärta.

1. Tänker tipsa om att jag inte kan ändra mina kategorier för på något vis är den funktionen borta? Varför? Eviga frågor utan svar. Men hur som helst då, det finns en kategori som heter "tycker/tänker" och en som heter "skrivet" - och där hamnar allt som jag tycker, allt som jag tänker, och allt som jag skriver. Om det inte är något som jag tycker är alldeles brilljant för då hamnar det i "bra grejer". Alltså hamnar allt om feminism, genus och politik i kategorin "tycker/tänker". Förstår ni logiken?

2. Eftersom jag pratar om kategorier så har jag så klart kollat igenom dem. I kategorien "musik" hittade jag följande text, om en kväll på ÖG There is a crowd spelade och DJ'n bara körde Håkan Hellström.
Läs då:

"Istället ett galet rättframt konstaterande om att det är skönast att dansa nykter. Det är så sorgligt att se alla tomma blickar, fumlande och klumpiga attacker, tomma blickar och utmattade personer på verklighetsflykt. Alkohol gör saker med människor och den här dömmande attityden om att alkohol är dålig så störträtt. Läckert. Fan vad fint."

Så skrevs den fjärde april 2008, klockan kvar runt 02:15 - samtidigt som killen jag var tillsammans var rätt sjuk i en eskalerande alkholism. Nu håller jag på att börja skratta - för det är skrattretade. Han var sjuk utan att jag förstod för det gör man inte alltid när man är 22 år och han är 22 och livet består av annat. Men nu i efterhand säger jag att jag visste det omedvetet och kan dra kopplingarna idag. Och här en reaktion. Och idag; ja, alkoholism finns i studentvärlden. Folk mår dåligt.

3. Läste att jag åt pastasallad den elfte maj, i våras alltså. Det var kanske senaste gången? Inte konstigt att jag har carvings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0