VIDCEO

Igår funderade jag verkligen på vad jag höll på med.

VIDCEO eller dylikt kallades detta first party of the season på min skola. På ett hotell långt borta med inhyrda bussar från Campus och dit. På ett hotell med en simbassäng och massagestolar. Först är det folktomt men efter midnatt är det fullt. Jag tycker ju mycket om många av de jag lärt känna, alla mentorer och dessutom utbytesstudenterna.
Känslan av att komma till ett ställe där man kände folk, där man kunde slänga sig på dem och krama dem, det var ju nice. Verkligen.

Men vi var på riktigt i ett badhus. Med rökmaskin och blitzande vitt ljus. Alla var där, skulle man kanske kunna säga. Det var lätt att inbilla personen i insläppet att man visst stod på listan.
Och det är som att kliva in i den stora salen på värmlands nation blandat med stora golvet på stocken. Fast värre. För på båda nämnda ställena har jag kunnat dansa. Gick runt och kände med som en gammal och gnällig person som ständigt fick kommentaren: - Du har druckit för lite.
Screw you.

Taktiken var sedan att äta choklad tillsammans med rökarna samtidigt som man försöker se sofistikerad ut i basker.
Det här är osmakligt ställe med folk som har för mycket pengar, dricker för mycket vodka och tar fel typ av piller ibland.
När jag kom hem vid 02-tiden i natt och ambulansen svängde ut från sin parkeringsplats ville jag bara spy. Så djävla sorgligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hade ätit choklad med dig. det vet du.

2009-10-08 @ 12:46:55
Postat av: Elin

Aoch! Det där lät ju allt annat än trevligt, en visit i rännstenen med glimtar av verkligheten som sällskap.

2009-10-08 @ 12:47:15
URL: http://elinbjorklunds.blogg.se/
Postat av: maja

Tack för dessa uppmuntrande ord även om jag inte vet vem som skulle ätit choklad med mig? Men jag vet ju vissa som tycker väldigt mycket om choklad så kvalificerade gissningar kan göras!



Och ja, det är lite rännsten över det hela här, men på ett konstigt sätt. Men mycket är trevligt också. Jag bara brukar inte hänga på sådana här ställen under sådana här omständigheter.

2009-10-08 @ 18:33:18
URL: http://majanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0