Dagens arbetssituation

Visst man får gärna tycka att det är kass kvalitet och suddiga bilder, host host, men jag tänkte ändå illustrera denna dagen med en bild på mitt, för dagen, arbetsbord och Gilda som håller sällskap. Vi valde en massa tyger från vindens samlingar och jag syr fodral till datorer. Till pappa, till koko, till mig och kanske till någon mer beroende på inspiration. Mycket turkost, blått och grönt är färgskala.
Annars hade jag egentligen tänkt skriva tre saker om DN. Som jag läste imorse. När jag åt frukost i en timme. Det borde alla få göra, varje dag.
.
.
.
Kajsa ekis Ekman som skrev om en regering som är som om de bodde på Påskön. Jag-kan-inte-förstå-hur-man-kan-tänka-så-kortsiktigt. Självklart är det en ohållbar situation med tung trafik genom Stockholm. Men då vill jag hellre säga att tung trafik är ohållbart och självklart måste det lösas. Tillhör generationen som växt upp med pappa Rudolf - "Vi måste ut på vägarna innan den tunga trafiken kommer". Vi måste ställa om vårt samhälle. Vi kanske inte ens kan åka till grekland med djävla charterplan på semester. Det kanske bli myggig tältsemester som är lyx i framtiden.
.
.
.
Nu ska jag skypa med Paris och sen fortsätta sy. Och sen äta korv i skogen.
pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0