Frukost i Luxembourgträdgården

Och jag kom fram till Paris igår och åkte en massa metro. Man känner lätt igenom doften och en sekund kom jag ihåg hur det kändes att åka här i februari.

Säger hej då till mitt ressällskap Jenny som ska vidare till Montpellier för franskastudier.

Säger hej till helt fantastiska Josefin och en dylik liten vindsvåning med balkong som ger utsikt över takåsar.

En söndag i Paris var en rätt obligatorisk falafel i Marmais, massa trottoarpromenader, att jag äntligen fick åka till Cité Universitet och dessutom träffa Emma och Linuz som hänger på Science Politics (jag kan fortfarande inte stava rätt på franska) sedan två veckor. Vackra hus, vackra parker. Skyst läge för studenter att bo. När jag var här kände jag mig som mer hemma i Paris. Vet inte varför. Kommer eventuellt, kanske, kanske inte utvecklas. Men franska språket alltså.

Nu: Paris en dag till och jag ska verkligen hetsa mig själv så jag kan möta upp min kusin för frukost. Kommer lätt föreslå den mest franska frukost med pain de chocolate eller dylikt. Helt förfallen. När Jenny tog en croissant och jag världens tyngsta macka till frukost i Köln 06:30 insåg jag det sköna i att inte äta så jobbiga saker till frukost (tror att gröt alltid kommer vara undantaget. Och kanske fil.).

Måste duscha. Ikväll middag i Cité Universitet. Imorgon tåg till Heidelberg.

 

Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0