Om att bo på campus och om roommates

Jag bor i ett kliniskt rum med vita skrivbord utan repor. Två våningssängar med skrivbord under. Röda stolar. En hurts. En bokhylla ovanför skrivbordet. En dusch med klinkers och stort handfat och allt är vackert och kliniskt.

Marta Fernandez Lopez från Madrid ska ha den andra sängen och jag hoppas verkligen att hon kommer snart. Hennes syster är här för att lämna av henne och de hänger bara inne i Istanbul men imorgon måste hon komma för orientation days är obligatoriska och jag vill faktiskt ha min roommate nu!

Hon verkar trevlig.

Jag har faktiskt läst spanska ett år.

Hon ska läsa managment och lära sig engelska, sa hennes syster.

Jag sa: ”Everything is gonna be okay, really”.

Hon verkar homesick.

 

Hallå Marta, åk inte hem!

 

UPDATE! Marta kommer imorgon och hon har köpt massor med kuddar till vårt golv. Och jag gillar Marta, Madrid och hela Spanien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0