Tillbaka i realtid; Live från Sabanci Campus, utanför biblioteket

Okej hallå, nu har jag uppdaterat den här bloggen en smula. En hel masse faktiskt.
Inga elkontaktet för datorer, inget w-lan, inget åtkomst till nätet här men nu ska allt vara fixat och jsg hittar till och med på Campus. Biblioteket är tre våningar fönster med utsikt över Istanbul, Marmarasjön och bergen. Det är fantastiskt.

Jag kommer återkomma om turkisk nationalism och om kön, genus och jämställdhet i Turkiet. Sådana kurser komma jag läsa. Och de är grymma här. Man pratar om allt det som är svårt, det finns inga tabun. Vi tittar på världebn från ett annat håll än vad jag är van vid. Här är Europa "de" och det är en sån oerhörd befrielse, det ger distans och perspektiv inte möjligt att få från Uppsala Universitet eller andra svenska ställen.

Ska träna nu. Vi har grymmaste träningscentret. Ska äta middag med de andra.
Lyssnar på Ulf Lundell och säger screw you.

Puss&Hej
/yours truly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0