Fredag, hallå!

Igår hade vi en överraskningsfest för Linuz. Han intygar att han blev mycket överraskad. Vi hade fransk afton, en liten grej vi brukar syssla med när exil-parisarna längtar för mycket tillbaka, åtminstone kan vi fortsätta i samma stil i framtiden. Och därför ska jag blogga de här bilderna, det blir som ett litet inredningsreportage över vårt kök. Under fem timmar rörde vi oss inte därifrån faktiskt. Kanske kan man sträcka det ännu längre för min del. Jag var i köket säkert 12 timmar igår. Så lång tid tar det att göra creme caramel, fransk löksoppa, äppelflarn, bröd och potatisgratäng, rattatoile och andra saker. Tog paus på 2,5 timmar för att ha seminarie på Israel-Palestina konflikten.

Josefin och diskbänken.

Aaron, Linuz och jag försöker vara med på bild.

 

Vi inreder helst vårt kök med vilt diskuterande människor.

 

Linuz vispar grädde. Jag fotar.

 

Jonas hade mustasch.

 

Tre x synfel

 

Diskbänken.


Det var en fin kväll. Vi rusade ut ur huset framåt 23-tiden för att hamna i kön till ÖG. Väl på ÖG hade tiden stannat och undertecknad försökte väl mest gömma sig för gamla flammor. Vimlade runt i källarkorridorerna, kändes lite vilse. Det var mycket bra dansgolv! Bestämde mig idag för att ta det stället tillbaka liksom. Vi hör ihop på sätt och vis.

Spanade följande grejer:
- Vårt kök blev ett kaos. Hur ska det då gå med inflyttningsfest nästa helg?
- På ÖG var alla så himla snygga. Svenskar blir ju ofta rätt besvikna utomlands, att folk inte är så snygga och så. Men igår tänkte jag bara; varför är alla så stela, det är verkligen ingen avslappnad stämning, mer som en cat walk.
- Sjukt heterogen grupp av människor, man blev mörkrädd. Dicore igår var en klubb med samma människor, samma utbildning, samma framtid, samma hårfärg, alla köper sina kläder på samma ställe. Man kände att djupet på bubblan sög hårt efter en, men tänkte faktiskt inte ge efter. Studentvärlden är en bubbla och livet blir mindre spännande på så vis.

Kommentarer
Postat av: Karin

12 timmar i köket, få vispa sin egen grädde, mustasch och tre gånger synfel; kan det bli bättre? Ta mig dit!



KRAM!!!

2010-02-27 @ 19:52:37
URL: http://attvarak.blogspot.com/
Postat av: AAANNNONYYyM

Så himla fint! !!!

2010-02-27 @ 19:56:57
URL: http://attvarak.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Du kan vara ett synfel.



För övrigt så apråpå mörkräddhet, utbildning och klädval så tipsade barnet i min korridor tyskan och hennes syster om urban outfitters när de skulle på utflykt till estockholmo. Blir lite uppgiven av denna konstanta likgiltighet och framförallt intelligensbefrielse som dessa små ekonomstudenter uppvisar. Kritisera någon för sitt tänkande som i "den banala kärleken", vad sägs om att förstå konsekvenserna av sitt tänkande, handlande och påverkan på andra.



Tyskan lovade mig sen att "I'll spit on them for your sake, and I'll spit on the houses of the bourgeois as well".

Visseligen är hon lite ironisk men det finns i alla fall en intelligens till skillnad från resterande korridor, som för övrigt endast är män, tragiskt.



Tack för igår, en fin kväll precis som ovanstående fest. Kram

2010-03-26 @ 10:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0