dagens proteintillskott

 

Torkade kikärtor. Antar att de räddar livet på mig här.

 

 

Skriv. Kom igen då. Skriv.

(Behöver ha klart presentation på temat volontarily veiling - female movement or feministic backlash? Imorgon. 10:40.)

Kom igen då.

 

 

Läs lite också. Har ju valt helt själv. Är bästa temat.

 

Så puss alla.

Ha en fantastiskt torsdagsnatt.

 

 

ps. det är verkligen världens sötaste bibliotekare som jobbar de sena passen på IC här. Jag vet ju aldrig hur mycket man vågar prata med honom för han är ju b-i-b-l-i-o-t-e-k-a-r-i-e, värsta seriösa jobbet. Man kan undra vart jag har fått min respekt för bibliotekarier från. De är lite som guds gåva till människan, kan ju rekommendera massa bra böcker, och dessutom hitta dem åt en när man är helt vilse bland hyllkoderna. Värsta drömmannen då. Och idag var ju faktiskt tvungen att prata med honom, behövde förnya mina lån. Förlängde pratstunden genom att inte veta vad man sa på engelska (re-new, för den som tror sig ska hamna i samma situation). Och han bara, aha, du vill förnya lånen, nej det ska du egentligen göra själv. Men okej då, jag gör det åt dig, sa han och log väldigt förnurligt. Alla sju förnyade han åt mig. Då sa jag tusen tack och man får önska en trevlig kväll, på turkiska. Var generad. Gick iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0