Onsdag

I morse åt jag frukost kl 08:07 efter att ha skrivit ut mitt final paper (Kurdish migration and Turkish EU progress, typ). Hade sovit för få timmar.

 

Hade min sista lektion i turkiska idag, som vanligt 08:40. Güniz sa att vi fick maila henne om vi undrade något, eller om vi bara ville prata. Lätt världens bästa lärare i turkiska. Vi lärde oss verb i dåtid. (Verbal root + di + Personal suffix, lätt!) Övade inför provet och hon pratade massa turkiska med oss. Berättade hur de brukar fira seker bayram tror jag.

 

Gick vilse till Turkish Foreign Policy, fast jag vet att det är inte är i FASS och att det ska vara L035. Var vilse i 10 minuter. Hade bästa lektionen och satt och upprepade för mig själv: "jag har lärt mig så himla mycket, jag har lärt mig så himla mycket", lite för att inte vara bitter över att det är över. Lämnade in min uppsats. Konstaterade att vi har slutprovet på måndag och att det ska täcka hel kursen. Kommer bli bra!

 

Gick hem och sov. Åt lunch med Marketa, Fabian, Alex och Francisco. Gick till biblioteket. Skrev om de Beauvoir. Kallar henne företrädare för imperialistisk trångsynt feminism. Åt middag med Marketa, Julia, Anna, Katrine, Gian Luca och Ayse. Gick tillbaka till biblioteket.

 

Fotade min bok som heter "Veil, representation and contemporary art". Bra bok. Citerar koranen.

 

 

Annars då? Har mailat, hämtat post och fått paket! Har faktiskt tjuvläst boken jag fick i present. Andrea! Mitt fina Istanbulbesök och en rätt klockren present. F-ordet av Petra Östergren. Läste direkt om polygami, fuck-off pengar och rättsäkerhet. Sjukt bra! Uppdaterade också rätt mycket på 1000 kg klubben. Gå in och kolla. Över 40 medlemmar nu. Påbörjat en låtlista med alla låtarna de spelar på turkiska musikkanaler. Kommer sakna dem. Pratade dessutom äntligen med Efe i min klass. Han höll en grymt bra presentation om Civic journalism. Skön kille.

Hittade finaste sybloggarna. Nu saknar jag lite, lite min symaskin. Kolla här och här.

 

Himla bra dag! Nu tänkte jag gå hem.

Puss&kram

Sköt om er, lycka till med det ni gör.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0