sorg

Vad är sorg?
Att sörja av medlidande.
Att sörja av saknad.
Att sörja för att man hade unnat den personen så mycket mer av livet.
Att sörja för att världen blir sämre utan den här personen.
Att sörja för att personen kommer fattas oss så otroligt.
För ångest, saknad, panik, ilska.
För att man inte kan förstå, acceptera.
Hur blir det meningslöst, hur blir det meningsfullt.
Sorg är också glädjen och skönheten av alla minnen.

Detta är det. Sorg har så många olika dimensioner att jag förstår inte alls. Vart finns jag i det hela?
Jag finns också i alla de tankar som detta väcker inom mig, som går långt utanför själva sammanhanget.

Kommentarer
Postat av: Karin

Att få hålla flaggan högt för och ta vid där man kan efter vad de lämnade.

Att bära i sitt minne och ta de med ut på sina äventyr.

KRAM

2010-03-08 @ 17:22:17
URL: http://attvarak.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0