Kärlek och kakor

Upplysningsvis; Det är natt här på St Johannes. Ägnade kvällen åt att hänga på balkongen istället för på Värmlands. Inte så konstigt men vi gjorde många iaktagelser. Det är vår liksom. Måste nog mata in det bit för bit. Och det är sommar. Så aggressiv sommar. Plockade in syrenkvistar. Tittar på dem och undrar; Är ni verkligen här redan?

Försöker fråga björklöven hur de orkat slå ut det här året. De bara finns där, och fullt utslagna med den här djupgröna färgen som innebär något slags fullt engagemang för kraften. Mer än jag kan hantera. Hur orkade de slå så fruktansvärt mycket ut i år, alla de små björkbladen?


Imorgon, Billie the vision and the dancers spelar i Uppsala. Jag kunde inte gå, trodde jag. Men det kan jag. Och fint känns det på sätt och vis. Kanske blir det katastrof. Ska lyssna på no one knows you och känna efter. Har ingen styrka som björklöv.



Love will lift you up where you belong
Love will give you strenght to carry on

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0