Fortsätter på tespåret

I förrgår satt jag i ett hotellrum vid Börsen i Oslo. Såg ut över hamnen, såg en skyskrapa speglas i fönsterglaset.
Hade precis hängt på lunchseminarium med Manifest Analyse och sett vad de gjorde på AUF. Läst om feministisk organisering på 60-talet och Perry Andersson om antikens historiebeskrivning på ett litet café mot Grünerlykka. Satt vid skrivbordet och kände en sådan fantastisk arbetsro. Sedan somnade jag.
.
.
Dagen därpå åt vi rårakor i köket här på S:t Johannes och pratade om ekologiskt jordbruk, MSU's kampanjmetoder och distansförhållanden. Sedan somnade jag.
.
.
Idag. Idag. Bara massa fina möten. Tusen anteckningar i marginalen. Vi ska nog göra det här. Tidningar, böcker, seminarier. Sätter ner en fot. Men bäst var ändå när jag och Elina gick runt hela Flogsta kolonilotter, åt äpplen och drack te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0