fredag 15.4.2011

ser att blogspot.com fortfarande är censurerat
väntar på dig
har gått runt i för rött hår med för röd jacka med för mönstrad klänning
tyckte killen i butiken bredvid huset där jag bor
men det var snyggt sa han och tog betalt för en flaska vatten
har väntat på dig
drack ändå en cappucino med is
det var så varmt idag
gick ändå förbi Mustafa på hans jobb
han var så trött att han bara skämtade
har väntat på dig
skrev en dikt om vad erik saade och marciej zaremba har gemensamt
ett land med temperatur under 30 grader
väntar fortfarande på dig
gick på lektionen och fick veta att Arianna åker om sex dagar
Nouria och jag insåg att det var 1,5 månad kvar här
Sen började hon gråta för att turkiska var så svårt
Mina älskade kvinnor som bakar bröd på Turkuaz var kvar
hade haft en fördjävligt varm dag
vi drack iskall pepsi och åt muffins och önskade att gud skulle välsigna oss och andra
har väntat på dig
nu börjar det bli skymning ute
i bakgrunden står en turkisk såpa på
en kvinna ligger i en säng och gråter
jag väntar på dig.
läste nyss klart sju dikter som var abstrakta och konkreta
sådant är också livet nu
abstrakt och konkret
mest av allt har jag nog läst allt om Freidrich Willhelm och Freidrich II av Preussen
och väntat på dig
vem var Bach och i vilken kontext skrev han Matteuspassionen?
och varför behövde Freidrich II ta hemliga flöjtlektioner 1728?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0